ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
KAWASAKI

Διπλά μπεκ ψεκασμού

Τα διπλά μπεκ ψεκασμού, το καθένα με ξεχωριστή λειτουργία, λειτουργούν σε διαφορετικό φάσμα rpm για να παρέχουν τόσο γρήγορη απόκριση όσο και αυξημένη ισχύ στις υψηλές στροφές.

Η Kawasaki KX250F ήταν η πρώτη μαζικής παραγωγής ΜΧ που διέθετε διπλά μπεκ ψεκασμού. Ένα μπεκ βρίσκεται κατά μήκος και καθοδικά της πεταλούδας γκαζιού, εκεί όπου βρίσκονται τα μπεκ στα standard συστήματα FI, και ένα δεύτερο βρίσκεται κατά μήκος και ανοδικά της πεταλούδας γκαζιού, κοντά στο φιλτροκούτι. Τα δύο μπεκ έχουν ξεχωριστούς ρόλους: λειτουργούν σε διαφορετικές περιοχές rpm, εξασφαλίζουν τόσο ομαλή και άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές όσο και υψηλή ισχύ σε υψηλές στροφές. Για τις περιπτώσεις που απαιτούνται χαμηλές στροφές λειτουργίας, όπως στιγμιαία επιτάχυνση από την εκκίνηση και ακριβής έλεγχος στις στροφές, ενεργοποιείται πρωταρχικά το καθοδικό μπεκ ψεκασμού. Επειδή είναι τοποθετημένο κοντά στο θάλαμο καύσεως, ψεκάζεται καύσιμο στον κινητήρα αρκετά πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα την γρήγορη απόκριση. Αντίθετα, όταν η υψηλή ισχύς είναι η προτεραιότητα, η κύρια λειτουργία μεταβαίνει στο ανοδικό μπεκ, το οποίο επικεντρώνεται στις υψηλές στροφές. Η θέση του πιο μακριά από το θάλαμο καύσεως σημαίνει ότι το καύσιμο θα διανύσει μεγαλύτερη διαδρομή. Αυτό επιτρέπει περισσότερο χρόνο για τα σωματίδια καυσίμου και αέρα να αναμειχθούν, το μίγμα να ψυχθεί και να συμπυκνωθεί. Αυτό σημαίνει ότι, όταν απαιτείται περισσότερη δύναμη, ο κύλινδρος μπορεί να γεμίσει με μια μεγαλύτερη ποσότητα υψηλής ποιότητας μίγματος.