Ως πρωτοπόρος στον τομέα των Προσωπικών Σκαφών (PWC), η Kawasaki γιορτάζει τα 50 χρόνια του Jet Ski το 2023 και αντικατοπτρίζει μισό αιώνα κορυφαίας καινοτομίας και απόδοσης στην αγορά τόσο στην ψυχαγωγική όσο και στην αγωνιστική χρήση. Από το νεοσύστατο σκάφος WSAA και WSAB stand up του 1973, το όνομα Jet Ski έχει γίνει τόσο ισχυρό που είναι πλέον ένα παγκοσμίως αποδεκτό γενικό όνομα για προσωπικά σκάφη. Και το χρονοδιάγραμμα για το Jet Ski αντικατοπτρίζει όχι μόνο το ταξίδι που έχει κάνει η Kawasaki ως καινοτόμος, αλλά και δεκαετίες προόδου στην αγορά αναψυχής από το αρχικό δίχρονο σκάφος ενός ατόμου έως τα τετράχρονα τζετ σκι πολλαπλών επιβατών του σήμερα.
Ενώ τα πρώτα μοντέλα χρησιμοποιήθηκαν κυρίως για έρευνα και αγώνες, η μαζική παραγωγή σύντομα ακολούθησε με το λανσάρισμα της σειράς JS των σόλο stand-up σκι ξεκινώντας με το JS400 και προχωρώντας μέσω του JS440 του 1977 και των JS550 και JS300 στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Για τη σειρά 400 έως 550 μηχανών, η Kawasaki σταδιακά ανέπτυξε και βελτίωσε τα δικύλινδρα, υδρόψυκτα πακέτα κινητήρων της, τα οποία βασίζονταν σε καρμπυρατέρ και πέτυχαν πρόωση (όπως όλα τα τζετ σκι) μέσω μιας εσωτερικής πτερωτής της μηχανής. Ουσιαστικά, η Kawasaki βοήθησε στη βελτίωση της βάσης για όλα τα PWC, με το νερό να εισέρχεται μέσω μιας σχάρας τοποθετημένης στο κύτος και στη συνέχεια να εξαναγκάζεται προς τα πίσω από τον κινητήρα, ενεργώντας ως αντλία υψηλής πίεσης μέσω μιας ενσωματωμένης πτερωτής που κινεί το σκάφος κατά μήκος.
Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1980, το επίπεδο φινέτσας και ελέγχου έκανε ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός με την εισαγωγή ρυθμιζόμενων χειριστηρίων επένδυσης, καθιστώντας δυνατή την αλλαγή της στάσης του Jet Ski στο νερό, όπως ένα ταχύπλοο σκάφος υψηλών προδιαγραφών. Το 1986 ήταν μια κρίσιμη χρονιά για την Kawasaki και την αγορά με την εισαγωγή του X-2 (JF650-A), του πρώτου σκάφους δύο ατόμων της Kawasaki, το οποίο, λόγω της διάταξης του τιμονιού και της θέσης οδήγησης, προσέλκυσε πολλούς καταναλωτές που δεν είχαν προηγουμένως σκεφτεί ένα PWC.
Ακολούθησαν και άλλες καινοτομίες και παραλλαγές, συμπεριλαμβανομένης, το 1989, της εισαγωγής του Jet Mate (JB650-A), με τιμόνι joystick και εμφάνιση που μοιάζει περισσότερο με σκάφος, καθώς και την εκτόξευση του TS (JF650-B) δύο ατόμων καθίστε κάτω PWC. Η επέκταση της ελκυστικότητας της PWC ήταν κεντρική στη φιλοσοφία της Kawasaki, έτσι το 1994 η εταιρεία παρουσίασε το πρώτο τριθέσιο JetSki, το ST (JT750-A). Αυτή η κληρονομιά εκτείνεται μέχρι σήμερα με την οικογενειακή χρήση της PWC να αποτελεί μία από τις πιο ικανοποιητικές πτυχές της εξέλιξής της. Ακολούθησε η τρικύλινδρη δίχρονη 900 ZXi (JH900-A), καταγράφοντας κύμα αφρισμού και θαλάσσιο σκι που τραβούσε 100 ίππους.
Η ισχύς και οι χωρητικότητες του κινητήρα αυξήθηκαν τη δεκαετία του 1990 με δύο και τρία καθίσματα καθισμένα τζετ σκι διαθέσιμα, ενώ οι ιδιοκτήτες προσανατολισμένοι στους αγώνες εξακολουθούσαν να επιλέγουν ένα σόλο σκι, όλα τροφοδοτούμενα από δίχρονους θαλάσσιους κινητήρες Kawasaki. Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 λανσαρίστηκε το Ultra 150 (JH1200-A), ένα σκάφος 150 ίππων, ενώ το 2000 η Kawasaki εισήγαγε ψεκασμό καυσίμου στο 1100 STX D.I (JT1100-C). Περισσότερα επρόκειτο να έρθουν, και το 2003 ο κόσμος είδε το πρώτο τετράχρονο JetSki της Kawasaki, το STX-12F (JT1200-B) με μαριναρισμένο κινητήρα βασισμένο σε αυτόν της μοτοσικλέτας Ninja ZX-12R.
Το 2007 η εταιρεία μετακόμισε σε μια εξ ολοκλήρου τετράχρονη σειρά μοντέλων για όλα τα πολυθέσια σκάφη, συμπεριλαμβανομένου του λανσαρίσματος του πρώτου υπερτροφοδοτούμενου PWC. Μέχρι το 2011 η μέγιστη ισχύς των υψηλότερων προδιαγραφών τζετ σκι ήταν στους 300 ίππους. Ενώ από το 2012 έως το 2017, ένα σόλο PWC δεν ήταν μέρος της γκάμας, το stand up έκανε μια μεγάλη επιστροφή το 2017 με την έλευση του SX-R (JS1500A) με τέσσερις κυλίνδρους και βαθμολογία 160 ίππων. Η έλευση της σειράς Ultra ήταν σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνη για την καθοδήγηση της Kawasaki σε μια νέα εποχή για το Jet Ski, την πέμπτη για αυτήν την αξιοσέβαστη οικογένεια εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένου, για το 2023, του νέου Ultra 160 LX.
Κάθε χρόνο που περνά από το 1973 έως το 2023, η Kawasaki βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας της PWC με πάνω από 60 μοντέλα κατά τη διάρκεια των δεκαετιών που φέρουν το όνομα Jet Ski, εισάγοντας πολλά χαρακτηριστικά ασφάλειας, τεχνολογίας και απόδοσης. Ως ένας από τους κορυφαίους παίκτες στην αρένα της PWC, τα ονόματα Kawasaki και Jet Ski είναι συνώνυμα της ποιότητας και της καινοτομίας, γιορτάζοντας 50 χρόνια επιτυχίας, ενώ προσβλέπουν με σιγουριά στον επόμενο μισό αιώνα συναρπαστικών θαυμάτων στο νερό.